کد خبر: 20112435
تاریخ انتشار: پنجشنبه 08 بهمن 1394
خانه » حواشی » پايگاه اطلاع رساني دفتر حضرت آيت الله العظمي صافي » پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت اللّه العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف به هفتمین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر حضرت آيت الله العظمي صافي :

 

 

پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت اللّه العظمی صافی گلپایگانی مدظله‌الوارف
به هفتمین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان

 

 

بسم الله الرحمن الرّحيم
قالَ الله تعالي: وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ.

اللّهم صلّ علی حبیبک و صفیّک و خاتم رسلک سیّدنا أبی‌القاسم المصطفی محمّد و صلّ علی أهل بیته المظلومین سیّما بقیّة‌الله فی الأرضین، و علی جمیع الشّهداء و الصّدیقین.
سلام بر شهیدان گلگون‌کفن روحانی استان اصفهان، مرکز احیاء ارزش‌های دینی، جایگاه مردم غیور و شرافتمند؛ استانی که بسیاری از بهترین جوانان عزیز خود را در راه دفاع از اسلام عزیز در برابر تجاوز دشمنان به دین مبین، اهداء نمود.

و با عرض ادب و احترام خدمت حاضران در این محفل نورانی و مقدّس، خانواده‌های معظّم شهدای روحانی استان شهیدپرور اصفهان و نیز مسئولان برگزارکننده این اجلاسیه عظیم.  
شهادت فی سبیل الله از اعظم قربات و اجلّ مقامات و درجات است. در تاريخ بشريت، شهداء راه فضيلت و مقاصد انسانيت را جايگاهي بس رفيع و مقامي بس منيع است، حيات کرامت و شرافت انسان، مرهون فداکاري و جان نثاري اينان بوده و هست.

درخت تنومند آدميت از خون اين عزيزان، آبياري و خرم و سرسبز باقي و پايدار و ميوه‌هاي آن طي قرون و اعصار در دسترس همگان است.

شهيد و شهداء، سعادتمندان و پاکبازاني هستند که در ميدان جهاد في سبيل‎الله از مرگ، واهمه و انديشه‎اي ندارند، و نصرت حقّ و ياري دين خدا و جهاد با دشمنان خدا را فوز عظيم مي‎دانند، و از ميان بارش باران اسلحه دشمن، خود را مظفّر و پيروز و نايل به إحدي‎الحسنيين مي‎شمارند. اعلاي کلمه اسلام و بقاي دين و عزّت و شوکت مسلمين، همه از برکت فداکاري‌ها و جانبازي‌هاي اين رادمردان از جان گذشته است.
در جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی، تنها انگیزه‌ای که مردم را در حضور و استقبال از شهادت به میدان آورد، دفاع از اسلام ، مذهب و حاکميت دين بود.

شهدای روحانی ما که مانند ستارگانی پر نور می‌درخشند، علم و عمل را در مسیر احیاء امر اهل بیت علیهم السلام و دفاع از دین و ارزش‌های انسانی توأم ساخته و با رشادت‌های خود، برگی زرین در تاریخ اسلام ثبت نمودند.

امروز و فردا و فرداهاي  بي‌شمار، بر ما و بر نسل‌هاي آينده است که پاسداري از هدف آن دلیرمردان ـ يعني حاکميت احکام اسلام را ـ در صدر مقاصد و مطالب خود بدانيم و از اين خون‌هاي پاک که در راه دفاع از نواميس دين ريخته شده، حقّ‌‌شناسي و قدرداني کنيم.

در هر شرايطي، اسلام و ولايت اهل بيت عليهم‌السّلام را عزيزتر از هر چيز بدانيم و هوشيار و آگاه، هم‌چنان و هميشه، حافظ ارزش‌هاي اسلامي باشيم.
در برابر هجوم فرهنگ‌هاي ضدّ دینی، به شخصيّت اسلامي و مسلمان‌بودن خود و عقايد و شعاير و سنّت‌هاي ديني افتخار کنيم و از رخنه‌هاي فساد جلوگيري نماييم و نگذاريم تبليغات سوء، دين را تحريف و معروف را منکر و منکر را معروف جلوه دهند.

همه مخصوصاً خانواده‌های شهدای روحانی با امر به معروف و نهي از منکر، انحرافات و رواج فرهنگ غرب، ابتذال اخلاقي، اختلاط زن و مرد و شيوع ملاهي و مناهي را محکوم نمايند و خط و راه شهداي عزيز را ادامه دهند.
در خاتمه با اظهار خضوع در برابر مقام والای شهدایی عزیزی که این محفل باشکوه به نام آنان برگزار شده است، نصرت اسلام و تحصيل خوشنودي و مسرّت خاطر انور حضرت‌ولیّ عصر و صاحب دوران امام زمان عجّل‌الله تعالي فرجه الشريف را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم و السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

 

6 ربیع الثانی 1437 ه.ق
لطف‌الله صافی

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین